2011. október 7., péntek

A gyerekek városa


A lakásunk bringával elérhető sugarú környezetében van 15 játszótér, néhány gyerekkávézó, több konditerem gyerekmegőrzővel, és nem voltam sok orvosi rendelőben, de mindenütt találtam játszósarkot. De: kerületünket egy "Spielmobil" járja, egy játékokkal megtöltött kisbusz, amely minden nap más parkban köt ki és enyhíti szegény friedrichshaini gyerekek sanyarú sorsát, akiknek a fenti 15 játszótér már uncsi. Ez egy létező koncepció országszerte, a helyi játékpedagógiai hiányosságok orvoslására. Ami nálunk járt, az különböző oldschool fajátékokat hozott, olyanokat, amelyek akár száz éve is készülhettek volna, én a gólyalábat, a fakutyát és a mókuskereket tudtam azonosítani, de volt még száz más. És önkéntesek felügyelik a gyerkőcöket.

Az önkéntesek épp leépítik a mászókát, a háttérben a busz

Na jó, még egy: a csodálatos Babylon moziban, ahol a koreai filmeket is elcsíptem, heti egy délelőtt babakocsis filmvetítést tartanak, ahova a kismamák a csecsemőt is vihetik. Mi sajnos már kinőttünk belőle, de micsoda ötlet...

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet. Ilyen munkában szívesen látnám a közmunkára kötelezetteket.

    VálaszTörlés