2011. március 8., kedd

Veró 40 + Stand-up comedy

Sajnos ez fokban értendő… Veró Pöttyös Nagyiék érkezésével egyszerre lebetegedett, és azóta 40 fok körüli lázat produkál. A lázcsillapító leviszi, de aztán megint. Más tünet egyelőre nincs. Félelmetesek a gyerekek: én 38 foknál már csak nyögnék az ágyban, ő talpon van, játszik. Mindenesetre a vasárnapi közös kimenő helyett a többieket elzavartam múzeumba, és bűntudatosan otthon maradtam vele. Dani a szüleivel megnézte a Mapplethorpe-kiállítást az egykori postaépületben, meg a Caravaggiot a Gemäldegalerieben. Este pedig elugrottunk az ügyeletre. Első eset! Itt Németországban a házhoz kijövő gyerekorvos ismeretlen fogalom. (A hálapénz is, de erről még írok.) Az ügyeleten Veró lelkesen gagyogva közeledett a többi gyerekhez, az Európai Egészségbiztosítási Kártyánkat pedig bő egy órán át adminisztrálták, formanyomtatványa, sajtfecnire, komputerbe. A végén bejutottunk egy kiégett doktor bácsihoz, aki annyit mondott, hogy influenza, semmi gond. Még receptet sem írt. Eléggé kiakadtunk. Még megemlíteném, hogy a várószoba ajtaján a „Wartezimmer, 19,38 négyzetméter” felirat szerepelt. Kéttizedes pontossággal.
Bevallom, én általában higgadt lazaanyu vagyok, de most ez a betegség idegesít, feszült vagyok, egy rossz szóra megharapom Pöttyös Nagyiékat. Nem sokat volt eddig beteg Veró, és ennyire még sosem.


Mindazonáltal a nagy anyai aggodalom nem akadályozott meg benne, hogy kabaréba menjek. Nyertem két ingyenjegyet egy stand-up comedy előadásra, amit Matthias Matschke általam nem ismert német színész adott elő. Méghozzá a premierre! Dani megijedt, hogy nem fog semmit érteni, így Pompéry Juditot vittem el, hogy majd ő magyarázza el nekem a bonyolult utalásokat. Attól féltem, hogy a műsorban általam nem ismert közéleti, politikai eseményekre fognak utalni, ófelnémet dialektusban, helyi közszereplők kiszólásait parodizálva. Szerencsére meglepően jól értettem. Matschke megmaradt a hétköznapi élet témáinál: fasisztoid szülői értekezlet az oviban, testépítők, Prenzlauer Bergi lakosok és sznob kutyatartók kigúnyolása. Szóval földközeli témák, nekem közepesen tetszett, Juditnak egyáltalán nem. De egy ember beszélt közel két órán át, azért ez teljesítmény. Sajnos néha énekelt is. A Bar jeder Vernunftban volt a műsor, ez egy sátorból felhúzott, ideiglenesnek ható mulató, ami azonban közel húszéves. A publikum asztaloknál ült, mint a klasszikus kabaréban, a szünetben felszolgáltak ételt-italt.  Ja, és a premier miatt csattogtak a kamerák, több celeb is megtisztelte az előadást. Egyet még én is felismertem: a meglehetősen viharvert külsejű Otto Sandert, aki a másik angyalt játszotta a Berlin felett az égben.

Utána Judit még meghívott egy jó kis olasz étterembe, éjfél után kúsztam haza. Kár volt sietni: Danival váltva 3-ig nyugtatgattuk a síró, lázas gyereket. 

2 megjegyzés:

  1. Jobbulást Veronikának! Tapasztalatom szerint a gyerek betegsége a szülőnek a legnagyobb macera. Szóval nektek kitartást:)

    VálaszTörlés
  2. Együtt érzek veletek. Mielőbbi gyógyulást Vevének.

    VálaszTörlés